Bystrá nad Ružínom a Hornádske lúky

Bystrá je vrchol neďaleko Košíc. Vedie na neho pomerne strmý chodník a veľa turistov tu nestretnete. preto skúšam tento vrchol trochu viac zviditeľniť.

Naša trasa začína v obci Malá Lodina, kde bude náš cieľ. Po zaparkovaní sa musíme vydať skoro dva kilometre po ceste k vlakovej stanici Ružín. Prichádza vlak, tak sme zvedaví, kto vystúpi. Niekoľko turistov sa objavuje, ale idú opačným smerom. My ideme po modrej značke na sever cez lúky okolo posledných chát v oblasti. Zakrátko vstupujeme do lesa a strmo stúpame. ŠIroká lesná cesta vedie monotónnym bukovým lesom. Musíme nastúpať skoro 500 metrov a prejsť len 4 km. Na ceste máme pár zákrut. Vrchol Bystrá je dlhý a lúčnatý. Objavujú sa tu lieskovce a jednotlivé stromy. Ďalej na lúke je rázcestník, kde si dávame dlhšiu prestávku a varíme si kávu.

Strmé stúpanie na Bystrú
Lúka na Bystrej
Vrchol Bystrá

Doháňajú nás nejakí dvaja turisti v ktorých spoznávame kamarátov z nášho klubu. Náhodou si vyberajú rovnaký vrchol ako my. V dialke vidíme blížiaci sa dážď. Tak sa vydávame lesom k Hornádskym lúkam. Cesta mierne klesá a asi po 2 km sa objavuje začiatok lúk. Sú dlhé skoro kilometer. Stojí na nich uzavretá chata a ďalší rázcestník. Od neho schádzame dole do Malej Lodiny po spevnenej ceste lesom. Popri nás tečie neznačený potôčik. Je tu slušná strmina a už nás dobehol dážď. Pôvodná modrá značka schádza až do obce. Je tu však nové značenie, ktoré vedie priamo na asfaltku. Po jej krajnici prichádzame na začiatok Malej Lodiny.

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné