reklama

Nočné orientačné preteky vodákov na Ružíne

V novembri sa pravidelne konajú nočné orientačné preteky vodákov na Ružíne. Tento rok sa koná 45. ročník, ako obvykle na Ružínskej priehrade v chatovej oblasti Kozinec. Nie som vodák, ale kamarát ma pozval ako náhradníka.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Pôvodne si na víkend plánujem niektorú z trás “záznamníkových” pochodov, ale volá mi kamarát Viktor a pozýva ma na vodácky zraz. Viktor je majster Slovenska v turistike, takže ponuka sa nedá odmietnuť :-). Idem vlakom v sobotu doobeda do dediny Rolova Huta. Z vlaku vystupuje aj ďalší parťák Marián. Idem na vodácku chatu, kde sa už zbierajú rôzni súťažiaci. Onedlho prichádza Viktor, ktorý je Mariánovou dvojkou. Marián sa však priznáva, že mal zápal priedušiek a vypadáva z hry. Nahradzuje ho vodáčka Ľubka. Ku mne sa pridáva posledný parťák Šaňo, ktorý pozná Ružín spamäti. Máme teda dve kanoe o dvoch závodníkoch.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu

Poobede je príhovor a zahájenie súťaže. Pádlovať som sa naučil ako dieťa, ale ako dospelý som veľmi netrénoval. Nemám tušenia, ako mi to pôjde na vratkom kanoe, ktoré doniesol Šaňo. Vyrážame všetci naraz a čoskoro nás väčšina pretekárov predbieha. Cestou máme nájsť tabuľku na kontrole číslo tri. Vystupujem z kanoe na trojke na šmykľavý svah a podľa azimutu nachádzam našu tabuľku. Prvý raz používam buzolu v realite. Po tejto kontrole zisťujeme, že sme už skoro poslední a za nami ide už len motorový člen. Zvyšujeme tempo v pádlovaní, aby sme dohnali aspoň Viktora a Ľubkou tesne v cieli prvej polovici trate na Sivci.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Vyťahujem čln z vody a utekáme do penziónu Sivec. Tam nás má čakať občerstvenie, ale nevieme sa dočkať, tak vyjedáme vlastné zásoby. Konečne dostávame guláš a čaj. Smäd máme veľký. Momentálne sme umiestnení piati od konca, takže budeme štartovať ako piati v poradí v päť-minútových intervaloch.

Obrázok blogu

Ideme teda z penziónu k vode, ale už po tme. Nasadáme do našich kanoe a cesta späť začína. Musíme však navštíviť šesť kontrolných stanovíšť a štiknúť si preukaz. Šaňo je výborný a naviguje ma dobre ku stanovištiam. Bohužiaľ som si čelovku zle založil a na stanovištiach si svietim mobilom. Na trojke však mobil zabúdam v člne a ako sa Šaňo po neho naťahuje, tak sa prevracia aj z člnom. Samozrejme, že si zanadáva. Prezliekať sa mu už nechce. Aspoň vyťahuje vodu z člna. Môj mobil zostal zachránený, len som stratil púzdro od neho. Viktor a Ľubka stratili čelovku, preto kontrolné stanovištia vynechávajú. Posledné stanovište sa nám nedarí nájsť, preto nakoniec vyťahujem čelovku a pátram po brehu. Na úrovni ostrova sa nám darí kontrolu nájsť. Do cieľa dorazíme už beh Ďalšej nehody. Celkove sme sa umiestnili na mieste 11/14. Tak som to prvý krát skúsil a neskončil posledný :-).

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

V stane pri chate dostávame párky a čaj. Potom ideme k Viktorovi na chatu, kde začína neoficiálne časť preteku :-). Treba vytiahnuť liter-atúru, každý čo má. Ja veľmi nepijem, tak mám len ploskačku s likérom. Stále čakáme na vyhodnotenie súťaže, tak sa vraciame do stanu. Výsledky meškajú, ale nakoniec prichádzajú usporiadatelia a rozdávajú ceny pre víťazov. Dokonca majú aj ceny útechy. Celkové výsledky sú na tabuli. Viktor na noc chystá halušky, tak sa vraciame a pomáhame mu s prípravou. Jeme ich na niekoľko krát a sú skutočne dobré. O polnoci sa koná tzv. tunelový chorál v Margecanskom tuneli. Prichádzame tam, zatiaľ čo už niekoľko gitaristov hraje pred prevažne mladými súťažiacimi. Prostredie je sporo osvetlené sviečkami. Zábava je príjemná, ale po čase pesničky už ani nepoznáme, tak sa vraciame. Neviem, do kedy tam zostali mladší od nás. Naša zábava pokračuje na chate, ale keď sa blíži druhá hodina ranná, tak zisťujem, že zaspávam. Teda zisťujú to parťáci, keď ja už spím :-). Pamätám si už len, že som sa nejak dostal do spacáku a zaspal som.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu

Ráno sa budím ako jeden z posledných. Moje raňajky sme už z polovice zjedli včera na Sivci, ale zvýšila mi horalka :-). Po raňajkách ja a Ľubka odchádzame na vlak. Cestou si vymieňame zážitky z turistiky. Jedna z výborných vecí na túrach ja možnosť spoznávať ďalších prijemných a inšpiratívnych ľudí. Zaujímavé je, že nikto iný do vlaku nenastupuje. Asi mali dlhšiu noc než my :-).

Obrázok blogu
Radoslav Medzihradský

Radoslav Medzihradský

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  63x

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

9 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu