reklama

Moje prvé pocity z thajského boxu

Nikdy by som nepovedal, že sa dám na bojové športy. Teraz po viac než roku tréningu svoju voľbu neľutujem. Šport vnímam ako pozitívny životný štýl.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Kedysi som mal pocit, že bojové športy sa hodia len k drsným a agresívnym mužom. Pred dvoma rokmi som začal s posilňovaním a postupne začal vo mne driemať pocit skúsiť thajský box. Ak sa človek hľadá, tak skúša, aký šport mu vyhovuje. Zišli sme sa menšia skupina, všetci z posilky a začali s thajským boxom pod vedením skúseného trénera. Tréner z posilňovne mu aktívne asistoval. Začiatočníkom je potrebné sa dôsledne venovať.

Moja predstava bola, že človek sa naučí každú techniku pomerne rýchlo. Bol to veľký omyl. Začali sme niekoľkými údermi a kopmi. Môžem povedať, že ani po roku nebolo možné pridať nové techniky. Stále vylepšujeme základné techniky. Majú totiž ďaleko k dokonalosti. Pri priamom údere by ruka mala byť uvoľnená a len rameno s ňou hýbe. Ja som ruku vždy tlačil dopredu. K uvoľneniu ruky došlo až po roku. Aj keby by som si to akokoľvek prial, isté veci sa nedajú naučiť len na základe teoretických znalosti. Proste ich musíme opakovať a raz to príde. Teraz sa snažím mať uvoľnené ostatné údery. K ďalším úverom a kopom má zmysel sa dostať až ako-tak zvládnem tie súčasné.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zdá sa Vám môj postup pomalý? V prvom rade, každý máme istú mieru talentu. Ďalej, je na nás, ako často trénujeme. Ja trénujem 3x týždenne. Postačí, ak samotný tréning trvá hodinu. Ako doplňujúci šport mám aeróbne posilňovanie kvôli zachovaniu pružnosti svalov. Celkove mám navrhnuté tréningy tak, aby som ešte zvládal prácu duševného charakteru. Výkonnostnú turistiku a mal dostatok času na odpočinok. Všetko stíham, len odpočívať nestíham :-).

Pri tréningu som si stanovil ciele. Minimálnym cieľom môže byť cítiť sa fit pri jednom tréningu týždenne. Proste si dať taký aerobik a vyskákať sa. Tak sa však budete zlepšovať pomaly. Počítajte s tým, že je to šport dlhodobý. Nestačí si zopakovať jeden úder a považovať úlohu od trénera za splnenú. Budete sa zlepšovať neustále. Ak daný deň netrénujem, cvičím trochu aspoň cez deň doma či v práci ak mi to podmienky dovolia. Pri duševnej práci je krátka prestávka v práci potrebná. Mojim cieľom je zvládnuť pomerne dobre základné údery a kopy, aby som sa za ďalší rok dostal na úroveň “mierne pokročilého”. Thajský box nemá opasky ako karate. Preto si s trénerom definujeme najbližší konkrétny cieľ a smerujeme k nemu. Na zápasy je už v mojom veku neskoro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Thajský box nie sú len údery a kopy. Nad nimi stojí ich kombinácia a ďalej je tu obrana a pohyb. Človek sa v ringu pohybuje inak ako pri chôdzi. Obrana predstavuje vyhýbanie sa alebo vykrývanie úderov. Vykrytý uder môže byť trochu bolestivý, ale bolesť musí človek zniesť. Ak sa bojím bolesti, bude ma to bolieť. Keď som začínal, vadili mi údery od trénera. Bral som ich osobne. Teraz sa nad nimi aj usmievam. Veď aj jeho občas zabolia moje údery :-).

Moju úroveň tréningu by som nedosiahol bez trénera, ktorého vnímam ako osobnosť. Tréner je pre mňa motiváciou. Je inteligentný, mužný, charizmaticky, praktický a vnímavý. Jeho prístup je individuálny. Každý tréning je iný. Ak mi niečo nejde, tréning sa zmení podľa situácie. Je som skôr matematický typ a horšie sa mi opakuje pohyby po niekom. Preto mám rád, ak mi niekto dokáže opísať pohyby pomocou slov a čísiel :-).Pri výbere trénera rozhoduje aj cena tréningu. Vo väčšej skupine ušetríte. Ja však preferujem osobný prístup trénera, čiže tréning v menšej skupine.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nech je thajský box je akokoľvek útočný šport, ja trénujem aby som sa naučil brániť. Pre mňa samotný šport cieľom. Je to životný štýl, pri ktorom sa cítim pozitívne a uvoľnene. Dáva mi pozitívne myslenie, silu a motiváciu. Vďaka športu mám väčšie ambície v práci aj živote. Zniesť bolesť v ringu umožňuje zniesť bolesť v živote. Skúste aj vy bojové športy a možno zmeníte pohľad na život :-).

Na záver už len dodám: „zatiaľ ďakujem Tibor”.

Obrázok blogu
Radoslav Medzihradský

Radoslav Medzihradský

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  63x

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu