Vychádzka na Kvašnú vodu

Kvašná voda pri Prešove je pohodové miesto vhodné pre nenáročné prechádzky. Dnes však prší, takže si to trochu sťažíme.

Košiciach od rána prší. Ani som si to doma nevšimol, ale vždy mám v zálohe nepremokavú bundu. Hádam bude v Prešove lepšie. Zišlo sa nás pätnásť turistov na stanici a nahlas uvažujeme, či sa na túru vydáme. Nakoniec ideme vlakom a uvidíme, kde sa bude dať ísť.

Pamätník Východoslovenského roľníckeho povstania

Vystupujeme v Haniske pri Prešove, kde stále prší. Rýchlo sa dostaneme do lesa a pri rázcestníku sa po MTZ vydáme hore k pamätníku Východoslovenského roľníckeho povstania z roku 1831. Stúpame po neudržiavaných schodoch a hneď sme na vrchole. Na kraji lesa náhle vidím smrže. Nazbierame ich slušne a hneď prídeme k pamätníku, kde sa vyfotíme. A teraz rýchlo dole aj keď huby v lese ma veľmi lákajú. Keď sme dole, pri rázcestníku sa stočíme na ŽTZ a stúpame hore lesom až vyjdeme na vrchol s názvom Malkovská hôrka. V lese všade kvitnú veterníky. Tam si dáme prestávku. Niečo sa zje, niečo sa uleje a vypije. Pokračujeme ďalej lesom a to už nestúpame. Len akosi stále prší a cesta je zablatená. Topánky to začínajú odnášať. Onedlho sme na Kvašnej vode. Je tu minerálny prameň, ale ešte ideme ďalej až na križovatku Čertov kameň. Samotný Čertov kameň je ojedinelý blok žilného kremeňa. Ten je neďaleko, len ho musíme nájsť. Skúšame to po náučnom chodníku, ale trochu poblúdime, než sa pozriem na mapu a zistím, že ideme pekne mimo. Tak sa vrátime späť a podľa mapy sledujeme značku, ktorá nás onedlho dovedie k Čertovmu kameňu. Kameň je pri mostíku ponad malým potokok. Niektorí z nás premýšľajú, či toto sme fakt museli hľadať. Striedavo prší a neprší a ak prší, tak poriadne.

Čertov kameň
Jar prichádza
Ku Kvašnej vode
Po daždi ku Kalvárii

Tak sa pekne vrátime na Kvašnú vodu, ale cestou využijeme malú skratku, aby sme sa najprv dostali k veľkému altánku. Až potom ideme na Kvašnú vodu, kde si viacerí z nás naberú minerálnu vodu. Teraz už pôjdeme priamo do Prešova po ZTZ. Najprv ešte vystúpime na jeden vrchol nad Kalváriou. Konečne prestalo pršať, ale blata je hojne. Dole ku Kalvárii je to kúsok okolo rodinných domov. Nejak ale nestíhame vlak, tak ešte vystúpime raz a naposledy a to na Kalváriu, kde sa prejdeme okolo kostola a kaplniek. Cestou dole ideme okolo mestskej haly a čoskoro sa dostaneme na stanicu. Kto stíha, ten si ešte dá jedno pivo v susednej krčme. Domov ideme rovnako vlakom. Dnes to bolo 19 km a ani sa nezdalo.

Kalvária
Kostol na Kalvárii
Radoslav Medzihradský

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné