Ako turisti slávia MDŽ

MDŽ pre turistov znamená najprv ísť na výlet a až potom oslavovať. Samozrejme, že takejto akcie sa zúčastňujú ženy aj muži.

Náš klub organizoval ďalší pravidelný výlet pri príležitosti MDŽ. Ako obvykle, trasa je tajná. Vieme len toľko, že si máme kúpiť lístok na vlak do Slanca. Po príchode nám vedúci túry oznamuje, že predseda klubu na nás počká až v Ruskove. Hneď sa pozerám na mapu a vidím, že do Ruskova vedie ČTZ a ZTZ a celkovou dĺžkou 15 km. Hovorím si, že je to pohodová trasa. Prevýšenie a terén akosi ignorujem. Vyrážame a motáme sa dedinou. Postupne obchádzame hrad Slanec. Dobre, na hrad sa už nejde. Prichádzame k jazierku, kde nám vedúci dáva akože na výber, či pôjdeme po trase E3 na Izru alebo Dargov. Nič platné, vedúci nás náhle smeruje na hrad, s čím sme už nepočítali. Vyjdeme na hrad pohodovým tempom. Trochu sa pofotíme a pozrieme sa, ako pokračujú práce na obnove hradu. Len vietor akosi fúka, tak zídeme späť do dediny. A to už máme za sebou skoro sedem kilometrov. Neviem ako teda pôjdeme do Ruskova.

Slanec
Hrad Slanec

V dedine máme dohodnutú prehliadku miestneho múzea. Nie je to čisto moja parketa, tak výstavu prechádzam zrýchleným tempom. Nakoľko sa zaujímam o 2. svetovú vojnu, tak mi padla do oka uniforma poručíka Wehrmachtu s železným krížom. Po komentovanej prehliadke ideme ešte do cukrárne a krčmy, podľa toho, kto má na čo chuť. Zákusky majú lacné a veľmi dobré. Aspoň vieme, odkiaľ ich dovážajú. Rozlúčime sa a ideme na stanicu. Do Ruskova sa ide vlakom.

V múzeu Slanec
Obraz v cukrárni Slanec

Ideme len jednu stanicu a vystupujeme. Máme to ešte 1.5 kilometra do kultúrneho domu. Tam už nás vyzerá predseda klubu. Čaká na nás dobré odmena vo forme gulášu a nealko nápojov J. Do toho nám hraje živá hudba prevažne v ľudovom štýle, takže trochu zatancujeme. Vykrútim všetky ženy, čo som chcel, takže som veľmi spokojný. Pred koncom sa mi ešte ujde fľaša gulášu, takže o večeru je postarané.

MDŽ
MDŽ (zdroj: MDŽ)
Tancovačka

Na záver nám už len treba ísť skrz dedinu na vlak smerom do Košíc.

Radoslav Medzihradský

Vyštudoval som IT odbor a momentálne pracujem ako senior web developer. Vo voľnom čase sa rád venujem bojovým športom a výkonnostnej turistike. Organizujem túry pre turistický klub KVT Košičan a som funkcionárom Klubu Slovenských turistov pre Košice. Tiež rád varím, pestujem citrusy a niekedy štepím stromy. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné